Dzień pluszowego misia w grupie młodszej.

Dzieci młodsze przywitały swoje misie nowa piosenką, wspólnie zastanawiały się czym by tu misie nakarmić- zgodnie stwierdziły, że świeże owoce będą najlepsze ;). Następnie wspólnie z misiami dzieci wykonywały zadania z wykorzystaniem „Wiatraka Matematycznego”- ćwicząc między innymi orientacje w przestrzeni, rozróżnianie kolorów i figur..
Na zakończenie dzieci wykonały prace plastyczną- „podobizna mojego misia”.

Zabawy w grupie młodszej.

Zabawy stymulujące obie półkule mózgu to przede wszystkim ruch naprzemienny.  Jak wiemy mózg jest narządem symetrycznym, a każda półkula ma inne zadania. Prawa półkula mózgu jest odpowiedzialna  za: uczucia, uczenie się, percepcję przestrzeni, pamięć długotrwałą. Lewa półkula mózgowa (u osób praworęcznych) odpowiada za: myśli, analizę, widzenie szczegółowe, kontrolę nad słowem. Dzięki harmonijnej współpracy obu półkul dzieci z łatwością przyswajają sobie nowa wiedzę i umiejętności.

Dlatego też nasze maluchy np. „przepływają” po dywanie 😉 do krainy zabawek, wykorzystując tzw. makarony do pływania. Dużo radości, zabawy i korzyści dla mózgu!

Zajęcia w grupie młodszej.

Dzieci młodsze realizują temat kompleksowy „Wszyscy jesteśmy tacy sami.” W ramach zajęć podjęły próby określania swoich cech zewnętrznych- wyglądu, koloru włosów, itd. oraz co trudniejsze swoich charakterów ;). Przy okazji wykonywania pracy plastycznej, dzieci ćwiczyły także wydolność oddechową i aparat artykulacyjny.